×
صفحه نخستدرباره سایتشرایط استفادهحریم خصوصیتماس با ما
اصول اعتقاداتاخلاقیاتتاریخاجتماعیاحکامادیان دیگراقتصادبشاراتحقوق بشرسیاستپاسخ به اتهاماتشعر و ادبفهرست تمام مقالات
پیامهای مرکز جهانی بهائی اخبار جامعۀ بهائی گشت و گذار در اخبار بخش سردبیر

برای شروع یا قطع اشتراکتان در خبرنامه سایت، آدرس ایمیل خود را در ذیل وارد کنید.

ثبت نام
قطع اشتراک
twittertelegraminstagram
×
بسیار پرمحتوی و پرمعنا بود یاد ... مهم نیست بهائیت دین است یا هرچ ... واقعا تاسف آوره.این اتفاق در ا ... دين سيستمي است كه همهءاجزايش ب ...
در پاسخ به فصلنامه مطالعات تاریخی شماره های 17 و 20 در پاسخ به ویژه نامه 29 ایّام جام جم ندای حق
یوزارسیف هم خاتم النبیّین بود!وقت آن است كه بدانيم دين بهايي چيستدرد دلی با خانم وزیر بهداشتآیا بهاییان در انتخابات شرکت می کنند؟تخریب گورستان‌ و عدم صدور جواز دفن بهاییان در شماری از شهرهای ایران
img

سایت نقطه نظر تلاشی برای رفع ابهامات و تعصبات عامه مردم راجع به دیانت بهائی است.

مقاله اوّل- دیانت بهایی آئینی آسمانی
1385/11/27

برای دیدن حقیقت و شناخت حقیقت، صفاتی لازم است. انقطاع، توکل، عدم حب و بغض، گوش پاک، قلب سلیم، چشم بینا و خلاصه فاقد هر کدام از این امور باشیم از نور آفتاب محرومیم اگر در طلبش صد هزار کوشیم و نغمه بلبل نشنویم اگر هزاران بلبل بر ما نغمه خوانند و رائحه طیبه ازهار بوستان را استشمام نکنیم اگر در گلستانی پر گل و ریاحین مشی نمائیم.
بنظر میرسد آنچه در مقاله مذکور آمده است سردرگمی در تبیین ... خرده گیری هایی است که شامل موارد مهمی در خصوص همه ادیان الهی است. اثبات آنان اثبات حقایق همه ادیان الهی است. مثل آسمانی بودن ادیان، پیامبر بودن و موعود بودن مظاهر الهیه، مبشرین مظاهر ظهور، وضع شریعت جدید. خرده گیری بر هر دیانتی در موارد فوق خرده گیری بر همه ادیان است. زیرا همه ادیان الهی آسمانی اند و فرستاده حق، همه پیامبران الهی به ظهورشان در دیانت سلف بشارت داده شده است. لذا هر دیانت بعد موعود دیانت قبل است، همه مظاهر الهی را مبشرینی است که به ظهرشان بشارت میدهند، همه وضع شریعت جدید و دیانت جدید می نمایند.
اما پاسخ به همه موارد فوق در مورد دیانت بهائی مقالات متعدد می طلبد. سعی بر آنست در هر مقاله به مطلبی اشاره شود و حقایقی بیان گردد. به امید آنکه به چشم پاک و گوش لطیف و قلب سلیم حقایق را بنگریم تا لایق معرفت الهی شویم و قابل ذکر از برای عرفان حق. بفضله و جوده.
مقاله اوّل :
ابتدا بیان میداریم که دیانت بهائی نیز همچون همه ادیان الهی آسمانی است و شارع مقدسش مبعوث از طرف خداوند و کلامش وحی منزل، اولا حضرت بهاءالله موسس دیانت بهائی همچون حضرت محمد (ص) و سایر انبیاء الهی در هیچ مدرسهای وارد نشدند و در هیچ مکتبی تلمذ ننمودند لذا بعید است از شخصی امی اگر علمش آسمانی نباشد آثاری همچون مستطاب ایقان، مستطاب اقدس، لوح ابن ذئب. الواحی متعدد خطاب به سلاطین و زمامداران و صدها اثر دیگر که ذکر آنها در این مقال نگنجد، ظاهر گردد. همچنان که اثری همچون قرآن کریم از حضرت محمد که امی بودند ظاهر شد که نشان از آسمانی بودن و الهی بودن آن است. و آیه مبارکه فاتوا بسوره من مثله دلیل این ادعا. واز آنجا که اثر پی به موثر می برند میتوان گفت هیچ قدرتی جز الهی بودن نمی تواند چنین آثار گرانبهائی بوجود آورد. راستی که از نور آفتاب باید به حقیقت آفتاب پی برد.
ثانیا دلیل آسمانی بودن همه ادیان الهی منجمله دیانت بهایی نفوذ کلام این مظاهر الهیه است. تاریخ دیانت بهائی نشان میدهد با آنکه حضرت بهاءالله تمام طول حیاتشان را در زندان و نفی و سرگونی از شهری به شهر دیگر بودند و دو پادشاه مقتدر زمان سعی در اطفای نور الهی ایشان نمودند اما پیروان زیادی را به گرد خویش جمع نمودند ودر حلقه مقربان وارد کردند نفوسی که به شهادت تاریخ در راه اعتلای دیانت مقدس بهائی از زن وفرزند و جان شیرین خود گذشتند تا ثابت نمایند که آنچه بدان ایمان آورده اند حقیقت همه ادیان الهی است که امروز در هیکل مقدس حضرت بهاءالله ظهور نموده و میرود تا عالم بشریت را به وحدت ، صلح ، محبت به همنوع و هزاران آرمان که بشریت را به سعادت حقیقی می رساند ، رهنمون باشد. علاوه بر اینکه باید اذعان نمود که پیروان اولیه این امر افخم از علماء طراز اول و فقهای بنامی بوده اند که همگان بر علم و دانش و درایت آنان گواهی می دهند . باید اذعان نمود که در زمان ظهور حضرت بهاءالله بوده اند نفوسی که ادعای الهی بودن و آسمانی بودن نموده اند اما به لحاظ کذب گفتارشان به بوته عدم رهسپار شده اند و از آنان اثری باقی نمانده جز اسمی که به زشتی از آنان یاد می شود. اما حضرت بهاءالله علیرغم همه مصائب وبلایا و مشقاتی که تحمل فرمودند کلامشان قلب هزاران نفر را تسخیر نموده که هم اکنون در هزاران نقطه دنیا در جهت اعتلا دیانت بهائی به جهت رفاه و آسایش عالم بشریت ساعی و جاهد هستند ، چه دلیلی دارد که با آنکه حضرت بهاءالله وزیر زاده بودند ودوران اولیه حیات خود را در ناز و نعمت گذرانده بودند چنین خود را دچار بلایا و مشقات و نفی و زندان و ایذاء و اذیت دشمنان نمایند جز اینکه اثبات نمایند که کلامشان وحی الهی است و آثار نازل از طرف خداوند متعال. اگر مجنونش خوانیم همچنانکه حضرت محمد را مجنون خواندند از آن روست که از عالم مادون علیرغم همه نعمت های ظاهره مادی که برایشان فراهم بود گذشتند زیرا که از عالمی دیگر بودند و از آسمان الهی سخن میگفتند.لذا مردم چون کلامشان را موافق هوا و هوس های خویش نمی دیدند زجرش نمودند، ایذائش کردند، زندانش نمودند، مجنونش خواندند، نفیش کردند، اما خورشید الهی هیچگاه در پشت ابر، هر اندازه تیره وتار باشد نمی ماند، اگر در چاه اندازی از مصر جانان سر برآرد، اگر در زندان اندازی از ایوان الهی قد بر افرازد . پری رو تاب مستوری ندارد، درش بندی سر از روزن بر آرد. پس باید اذعان نمود که چنین پیامبری الهی و آسمانی است و چنین کلامی الهی و چنین نفوذی ربانی و ملکوتی.

نظر خود را بنویسید