سایت نقطه نظر تلاشی برای رفع ابهامات و تعصبات عامه مردم راجع به دیانت بهائی است.
آ یا «سید باب» امام زمان است؟
اصولا اعتقاد به ظهور ناجی در میان پیروان همه ادیان و مذاهب عالم ذكر شده از جمله در میان یهودیان، مسیحیان و مسلمانان و پیروان هر یك از ادیان و مذاهب، آن موعود را با نامی می شناسند و از آن یاد می كنند.
ظهور «سید علی محمد» در حقیقت ظهوری است كه جمیع معتقدین به ادیان و مذاهب عالم معتقدند كه باید ظاهر شود اما هر یك در كتب خود آن را با نامی میشناسند یهودیان با نامی، مسیحیان با نامی و شیعیان با نام «امام زمان» و «مهدی موعود» و «قائم آل محمد» و غیره.
شاید داستان سه دوست را شنیده باشید یكی عرب، یكی ترك، یكی فارس كه در بازار می رفتند موقع نهار عرب گفت برای نهار«عنب» تهیه كنیم. ترك گفت: خیر، «اوزم» بهتر است و فارس گفت «انگور» لذیذ تراست و بر سر اینكه چه چیزی تهیه شود با هم به جر و بحث و دعوا مشغول شدند فرد چهارمی كه از بازار عبور می كرد حرفهای آنها را شنید، جلو آمد و گفت من می دانم شما چه میخواهید و مقداری انگور تهیه و به آنها داد و آنها تازه فهمیدند هر سه در حقیقت یك چیز را می خواستند. «عنب» و «اوزم» و«انگور» سه نام و لفظ است برای معنای واحد. لفظ ونام در هر قوم ممكن است متفاوت باشد اما حقیقت یك چیز است.
«سید علی محمد» هم همان حقیقت واحده است كه در ادیان و مذاهب با نامها و لفظهای مختلف نامیده شده حال اگر «سیدعلی محمد» در جمع علماء یهود بگوید من همان «ایلیا» هستم و در جمع مسلمانان بگوید: من همان «قائم موعود» و «امام زمان» هستم این دو لفظ در حقیقت یك مفهوم دارد و آن اینكه: من همان ظهوری هستم كه شما منتظر آن هستید حال با هر نامی كه شما می خواهید می توانید مرا بخوانید. این نامها دلیل بر تفاوت در حقیقت و معنا نیست بلكه فقط تفاوت در لفظ را می رساند. چنانچه «سید علی محمد» در اجتماعی از علماء اسلام در تبریز كه به جهت محاكمه ایشان بر پا شده بود در پاسخ به این سوال كه «شما چه ادعایی دارید؟» در جمعی كه همه مسلمان بودندو منتظر ظهور. سه مرتبه فرمودند : «من همان قائم موعودی هستم كه هزار سال است منتظر ظهور او هستید و چون اسم او را می شنوید از جای خود قیام می كنید و مشتاق لقای او هستید و عجل الله تعالی فرجه بر زبان می رانید.»
مثالی عرض می شود شاید مفهوم واضح تر گردد. به اهالی دهكده ای خبر می دهند: قرار است «نایب الحكومة» بیاید و به دهكده مجاور می گویند: «سفیر ی» می اید. بعد از چند هفته فردی با نام «محمد علی» به دهكده آمده میگوید: ای مردم من همان سفیر هستم. آیا این اعتراض درست است كه این فرد خودش از مقام خودش آگاه نیست یك جا خود را «محمدعلی» معرفی می كند یك جا «نایب الحكومه» و یك جا «سفیر»؟ و یا فرد عاقل و بالغ بلافاصله متوجه می شود، اینها همه یكی است یعنی محمد علی همان نایب الحكومه و همان سفیر است.
مقام «سید علی محمد» نیز چنین است او همان «قائم آل محمد» و «امام زمان» به خبری كه شیعیان به آن معتقدند و در عین حال «بشارت د هنده به ظهور» دیگری نیز می باشند و «پیامبر خدا» هم هستند این سه، با هم منافاتی ندارد كه نتواند در یك فرد جمع گردد. به عبارت دیگر مانعة الجمع نیست و مطمئنا نفوس منصف و بالغ این موضوع را به خوبی تشخیص می دهند .
نظر خود را بنویسید
ميخاستم بدونم چر
ها؟ارسال شده در : 1387/2/31
ميخاستم بدونم چرا سيد علي باب توبه نامه داره ؟ تو خيلي از سايت ها گفته شده واقعان عجيب دوست عزيز پيامبر شما چرا حفهاي رو خودش به دفات تكذيب كرده وگفته دروغ گفته!!!
اگه ميشه دربارش توضيح بدين؟
man dar morede ali bab khoonda
azad andishارسال شده در : 1386/7/23
man dar morede ali bab khoondam ke be dalil masrafe grass in harfa ro mizade akhe in cherto perta chie? age naji gharare biyad ke akhare donya mirese oonvaght shoma migin ali bab emam zaman boode!!!!!!!!!!!
matlabe jalebii bood. amma khe
afshinارسال شده در : 1386/4/20
matlabe jalebii bood. amma kheili in matlabo tasdigh nemikard va mohkam nabood dalayeletoon
جالبه
fcbaliارسال شده در : 1385/12/23
شما مخاطب خودتون را چی فرض کردید که این مثال های بی ربط را در متن آورده اید؟ از روزی بترسید که نقاب از چهره ها برداشته می شود.