×
صفحه نخستدرباره سایتشرایط استفادهحریم خصوصیتماس با ما
اصول اعتقاداتاخلاقیاتتاریخاجتماعیاحکامادیان دیگراقتصادبشاراتحقوق بشرسیاستپاسخ به اتهاماتشعر و ادبفهرست تمام مقالات
پیامهای مرکز جهانی بهائی اخبار جامعۀ بهائی گشت و گذار در اخبار بخش سردبیر

برای شروع یا قطع اشتراکتان در خبرنامه سایت، آدرس ایمیل خود را در ذیل وارد کنید.

ثبت نام
قطع اشتراک
twittertelegraminstagram
×
ببخشید کجا می‌توانم تمام پیامه ... بسیار پرمحتوی و پرمعنا بود یاد ... مهم نیست بهائیت دین است یا هرچ ... واقعا تاسف آوره.این اتفاق در ا ...
در پاسخ به فصلنامه مطالعات تاریخی شماره های 17 و 20 در پاسخ به ویژه نامه 29 ایّام جام جم ندای حق
یوزارسیف هم خاتم النبیّین بود!وقت آن است كه بدانيم دين بهايي چيستدرد دلی با خانم وزیر بهداشتآیا بهاییان در انتخابات شرکت می کنند؟تخریب گورستان‌ و عدم صدور جواز دفن بهاییان در شماری از شهرهای ایران
img

سایت نقطه نظر تلاشی برای رفع ابهامات و تعصبات عامه مردم راجع به دیانت بهائی است.

آزادی زنان در روابط جنسی متعدد!
1385/12/26

دکترمحمد لاریجانی مورخ 29 آذر 1385 در گفتگو با خانه ملت ، مطلبی در باره بهائیان عنوان نمودند که قسمتی از آن «آزادی زنان در روابط جنسی متعدد» می باشد . قبل از آغاز سخن نکته ایی را خدمت ایشان و سایر همکارانشان متذکر می شوم ، ما در قرنی زندگی می کنیم که علوم در حال گسترش است و هر فردی در مورد هر مطلبی که می خواهد سخن بگوید و یا موضوعی بنگارد باید مستند باشد و الّا در جامعه علمی ارزشی ندارد . مخصوصا اگر سخن او از سایر ادیان باشد. جای تعجّب است که ایشان با آگاهی از این مطلب، از دیانت بهایی موضوعی را بیان کرده اند که سند و مدرکی ندارند که در کدام کتاب و در چه صفحه ایی چنین مطلبی آمده است . و این در نزد عموم مسلم و واضح است که اگر سخن افراد مستند نباشد نشان تعصّب و ضدّیت آنان محسوب می شود.
اکنون از این موضوع استفاده کرده و اصول حقیقی دیانت بهایی در این مورد نوشته می شود تا حقیقت مطلب واضح گردد. طهارت و تقدیس یکی از اصول اساسی و مسلّم دیانت بهایی است که حضرت بهاءالله شارع این دیانت و حضرت عبدالبهاء مبیّن آیات و حضرت ولیّ امرالله در آثار خویش پیروان و یاران خود را مرتبا و مکررا انذار می فرمایند که رفتار و اطوار خود را در ارتباط با سایر بهائیان و هم چنین با سایر افراد اجتماع ، به این «صفت متعالی» مزّین نمایند و در هر کجا که هستند «چه در سفر و چه در حضر چه در مجامع عمومی و چه در محافل خصوصی چه در مدارس و چه در معاهد علمیّه و ادبیّه باید این شیوه مرضیّه را در جمیع شئون و احوال ، حلیه خویش قرار دهند و به کمال دقّت و اتقان در حرکات و سکنات یومیّه خود ظاهر و عیان سازند .»[1]
عفت و عصمت در دیانت بهایی فوق آن چیزی است که جامعه امروز بشری به ظاهر استنباط نموده و به آن عمل می نماید . از دیدگاه دیانت بهایی پاکدامنی «به قبل از ازدواج مربوط می شود . قبل از ازدواج عفت و عصمت مطلق و بعد از آن وفاداری به همسر در روابط زناشویی و وفاداری در قول و عمل . »[2] آیا می توان تصور نمود که تعلیمی و دستوری در دیانتی از جانب شارع آن صادر گردد امّا پیروانش را مجاز نماید که بر خلاف آن عمل کنند ؟ مسلما اگر چنین بود از همان ابتداء ، احدی به آن توجّه نمی کرد و قبل از رشد و بالندگی محو می گردید زیرا چنین تفکراتی مورد قبول هیچ جامعه و قومی نمی باشد .
طبق اصول و دستورات حضرت بهاء الله انسان شریف خلق شده و نمونه ایی از صورت و مثال الهی می باشد ، بنابر این هر گونه صحبت ، «معاشرت ، بی وفایی در روابط زناشویی و نیز تفریحات رذیله ایی که از مقام بلند انسان» می کاهد محکوم و ممنوع می باشد . حضرت بهاءالله و حضرت عبدالبهاء افراد را انذار و تشویق می نمایند که تسلیم هواهای نفسانی خود نگردند و سعی نمایند تا «تفکرات و تخیّلات پنهانی خود را پاکیزه» نگه دارند آنان موظّف هستند که در برابر جمیع مفاسد اخلاقی و اعمال سیئه که جمیع عالم را فراگرفته و افراد بشر را به انحطاط اخلاقی کشانده و کانون مقدّس خانوداه را متلاشی نموده ، پایداری و مقاومت نمایند و در مقابل این آلودگی ها «شجاعانه و مقتدرانه قیام نموده» و سایر افراد بشر را با توسّل به تعالیم حضرت بهاء الله از اینگونه نیروهای مخرّب آگاه ساخته و نجات دهند . حضرت بهاءالله می فرمایند : «کلمه طیّبه و اعمال طاهره مقدسه به سماء عزّاحدیهّ صعود نماید جهد کنید تا اعمال از غبار ریا و کدورت نفس و هوی پاک شود و به ساحت عزّ قبول در آید چه که عنقریب صرّافان وجود در پیشگاه حضور معبود جز تقوای خالص نپذیرند و غیر از عمل پاک قبول ننمایند .»
با توجه به این دستورات می توان دریافت که تنزیه و تقدیس ، عفّت و عصمت در دیانت بهایی جمیع جوانب زندگی را در بر می گیرد خواه فرد در بین دوستان باشد خواه درکنار خانواده یا در خلوت و تنهایی خود باید این صفت را زینت خویش قرار دهد زیرا حضرت بهاءالله می خواهند که انسان با رسیدن به این مقام متعالی و اجرای آن در تمامی لحظات زندگی خود ، بتواند صورت و مثال الهی را در عالم انسانی ظاهر نماید . با توجه به اینکه در دنیای امروز افراد به ظاهردر مساجد ، کنیسه ها ، کلیساها و سایر معابد عبادت می کنند ، روزه می گیرند و در مجامع خود را مومن نشان میدهند ، اماّ متاسفانه در خارج از آن انواع اعمال و حرکات و رفتار زشت و ناشایست که در شأن انسان نمی باشد از خود ظاهر می نمایند . اهمیّت این اصل الهی و تاکید شدید آن در دیانت بهایی را از بیانات زیر می توان دریافت نمود و تفکر و تعمق کرد.حضرت بهاءالله می فرمایند :
« ذره ای از عصمت اعظم از صد هزار عبادت و دریای معرفت است . »
«بهترین جامه عالم از برای اماءالله عصمت است . »
«عندالله امری اعظم از عصمت و عفت نیست . »
منابع:
1- هور عدل الهی ص 63 ، 64
2- انوار هدایت

نظر خود را بنویسید


ای جونتون در بیاد که راست و

دنبال حفبفت
ارسال شده در : 1389/11/7

ای جونتون در بیاد که راست و دروغتون معلوم نیست ادعا می کنید عاقل و بالغ هستید ولی یک کلمه راست از دهنتون در نمیاد آدم نمی تونه بلاخره بفهمه که بلاخره این دین بهاییت چی هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تقدیم به اشنای...

سرور
ارسال شده در : 1386/8/29

اشنای عزیز
قسم شما را باور کنیم یا دم خروست را که بیرون افتاده؟
حد اقل با اسم دیگری می امدی که نشناسنت! کمتر کسی هست که از حضور فعال شما در سایت های بهایی ستیز بی اطلاع باشد!دوستی شما با بهاییان هم ترفند جدیدی است که خلق حرف های بی پایه شما را باور کنند؟همان مثل قدیمی هدف وسیله را توجیه میکند؟حالا چه اشکال دارد با این فلسفه شما و امثال دوست های خیالیتان امیال فکری پنهانتان را اینچنین اشکار کنید.اما لطفا ان را به بقیه نسبت ندهید

باسلام دوستي بها

آشنا
ارسال شده در : 1386/6/11

باسلام دوستي بهائي دارم كه مي گويد در روابط جنسي حتي با محارم آزادند آيا اين موضوع صحت دارد

آزادی

مهدی
ارسال شده در : 1386/6/9

زنان هم باید مانند مردم در پوشش آزاد باشند و آزادانه رابطه جنسی داشته باشند

نظري به دادگستري

roushan
ارسال شده در : 1386/5/12

نگاهي به گذشته كنيم به بينيم در ايران چه گروهي اهل ارتباط بوده اند چند بهائي و چند غير بهائي و مسلمان و نگاهي به پرونده دادگستري هم بكنيم بد نيست

تهمت

tabasha
ارسال شده در : 1386/5/10

سلام به همه دوستان چون ديانت بهايي در ايران مورد هجوم هميشگي است و براي مردم ايران عفت زن ارزش بسياري دارد اتهامات انچنيني هميشه سبب جلب توجه عموم ميگردد.غافل از اينكه هيچ عقل سليمي نميتواند چنين اتهاماتي را بپذيرد!

توضيحات شما براي

ruz
ارسال شده در : 1386/4/30

توضيحات شما براي اين مسئله به ظاهر ساده كافي است براي هر كسي كه چنين ديدگاهي دارد

روابط جنسی

سرور
ارسال شده در : 1386/4/15

لعنت بر پدر خامنه ای

روابط جنسی زنان

میثم نوری از ا…
ارسال شده در : 1386/4/15

سخن دکترلاریجانی توهین به دین بهایی است

به نظر من جامعه ب

سرور
ارسال شده در : 1386/4/15

به نظر من جامعه بهایی اونقدر از این تهمتهای بی اساس دیده که چنین دروغ هایی ارزش توجه نداره به قول معروف از کوزه همان تراود که در اوست

سلام بازم منم نت

يه دوست
ارسال شده در : 1386/4/12

سلام بازم منم نتونستم نخونده بذارمو برم
متن هایی که در آن به افراد تهمت و یا بی حرمتی شده باشد، فورا از سایت حذف خواهند شد
اين از سايت خوتونه پس چرا شما به اقاي لاريجاني توهين مي كنين؟
ما اگر به عقايد يا شخصيت هاي شما توهين كنيم ايراد داره و حرفامونو حذف مي كنين ولي شما مجاز به توهين به ما هستين؟
من نمي گم ايشون درست گفته همچين چيزي هست يا نه!
چون هيچ اطلاعي در اين رابطه ندارم
روي صحبت من با كاربرتون اوا هستش
توهين نكنيم تا توهين نشنويم نه؟؟؟؟

در مسئلة دين بها

آوا
ارسال شده در : 1386/2/29

در مسئلة دين بهائي و عفت و عصمت، به نظر من بايد بين سه چيز تفاوت قائل شد. يكي غرض و بي انصافي كساني است كه عمدا و به دليل مخالفت با يك گروه ديگر و عدم تحمل عقايد ايشان به خود اجازه مي دهند كه هر تهمت ناروايي را به آنها نسبت بدهند و از اين طريق خشم خود را اعلام كنند يا به تصور خودشان مانع شوند كه مردم به اين عقيده توجه كنند. اعتراضات و تهمتهاي اين گروه البته شايسته اعتنا نيست. مسئله دوم سوء تفاهماتي است كه به دليل تفاوتهاي فرهنگي و رفتاري رخ مي دهد و با شناخت بيشتر برطرف مي شود. در فرهنگي كه مدتهاي طولاني نوع پوشش افراد و رعايت برخي محدوديتهاي ظاهري دليل پاكدامني يا عدم آن محسوب مي شده، طبيعي است كه آزادي پوشش در دين بهائي يا حضور زنان و مردان در اجتماعات در كنار يكديگر سوء تفاهماتي را باعث شود كه فقط از عدم اطلاع نسبت به نگرشها و اعتقادات بهائيان و آداب و رفتار آنها و اهدافشان ناشي مي شود. اين سوء تفاهمات با دادن آگاهي و اطلاع دربارة عقايد و نگرشهاي بهائي رفع مي شود و دانستن اين كه نوع پوشش در جهان امروز و حتي در درون جامعه امروزي اسلامي هم ارتباط معني داري با پاكدامني ندارد. مطلب سوم انحرافهاي رفتاري است كه بعضي از افراد بهائي، مسلمان، مسيحي يا هر دين ديگري ممكن است واقعا مرتكب شوند. نمي توان انكار كرد كه در ميان بهائيان هم كساني هستند كه ممكن است رفتارهايي بر خلاف اصول اخلافي از خود نشان دهند. اما رفتارهاي اين افراد همان قدر به ديانتشان ربط دارد كه رفتارهاي خلاف اخلاق مسلمين يا ساير متدينين به اديان ديگر. نسبت دادن اعمال چند نفر به همه پيروان يك دين يا به اصول آن دين بر خلاف انصاف است و احتمالا از غرض و عدم مداراي ديني ناشي مي شود. و الا در بين مسلمانان ايران مواردي كه حريمهاي اخلاقي و پاكدامني زير پا گذاشته مي شود كم نيست، اما هيچ فرد منصفي نمي تواند اين را به اصل اسلام نسبت بدهد. با اين اميد كه پيروان همه اديان بتوانند بدون غرض ورزي و با ديدي روشن به رفتارها و عقايد يكديگر توجه كنند.

من فکر می کنم آقا

kambiz kimia
ارسال شده در : 1386/1/17

من فکر می کنم آقای لاریجانی و امثالهم ارزشش پاسخگویی ندارند. ایشان بهتر است دست زن و بچه شان را بگیرند ببرند پابوس جامعه ی مندرسین(!) قم!